Прочутата американска актриса и певица Лайза Минели е родена на 12 март 1946 в Лос Анжелис, Калифорния, САЩ. Тя е дъщеря на знаменития режисьор Винсънт Минели и холивудската звезда Джуди Гарланд. Едва 3-годишна, тя когато участва за пръв път в масовката от филма „През едно прекрасно лято много отдавна”, а на 10 години вече танцува пред публика по време на представления на своята майка.
През 1950 нейните родители се развеждат и Лайза започва да живее на две места, сменяйки десетки училища. Но нейното истинско “училище” стават нощните клубове, театрите и концертните зали, където се подвизава Джуди Гарланд, след като я уволняват от холивудската киностудия заради склонността й към алкохола и наркотиците.
„От майка си получих огромния запас от енергия, а от баща си — мечтателността”, признава по-късно Лайза.
От 1963-а година започва да се снима за телевизията. На 18 години вече превъзхожда с гласа си своята знаменита майка. Привлича вниманието на специалистите още с дебюта си във филма „Чарли Бабълс” (1968) заради оригиналния си имидж. За изпълнението си в „Стерилната кукувица” (1969) е номинирана за награда „Оскар”, а следващият филм под режисурата на Ото Преминджър „Кажи, че ме обичаш, Джун Мун” (1970) предизвиква бурни спорове.
Нейната роля в новаторския мюзикъл на Боб Фос „Кабаре” (1972) не само е ненадминат връх във филмовата й кариера, но е и може би най-силното женско изпълнение на световния екран през 70-те години. Песните от този велик киношедьовър, удостоен с 8 „Оскар”-а (в това число и за потресаващото изпълнение на Лайза) влизат в „Златния фонд” на джаза и попмузиката. А самата Лайза Минели става символ на американския мюзикъл. След този невероятен триумф даже сполучливите й опити да разчупи рамките на победоносното си амплоа, например в комедията „Артур” (1981), не получават полагащото им се признание. А участието й в нелошия мюзикъл на Мартин Скорсезе „Ню Йорк, Ню Йорк” (1977) все пак не може да се сравнява с гениалното изпълнение от “Кабаре”.
Междувременно концертните изяви на Лайза Минели като певица имат по-голям успех от ролите й в киното след филма на Боб Фос. И Лайза подобно на своята майка преживява на няколко пъти сериозни психологически сривове, заради злоупотребата с алкохола и любовните си романи.