Акценти

Уникален концерт на Плевенската филхармония обедини чукове, наковалня, танци и музиканти

DSC_0064 (1)

Уникален концерт на Плевенската филхармония обедини в едно чукове, наковалня, танци и музиканти. Необичайната комбинация, поднесена с вкус и стил, екзалтира публиката в препълнената зала „Катя Попова”. „Танцът в музиката”, който творците предложиха, беше благотворителен и е част от националната дарителска кампания „Артисти за артисти”, която е в подкрепа на Пловдивския театър.

Атрактивността на концерта придаде друга атмосфера на добре познатия ни симфоничен оркестър. А блясъка и адреналина на събитието създадоха талантливите танцьори Десислава Йовелинова и Милчо Петров. Най-вълнуващи се оказаха изпълненията на двете танцови двойки от най-малките възпитаници на Йовелинова.

DSC_0011

На сцената се изявиха и утвърдени нейни танцьори в теийнейджърска възраст.

Малчуганите следваха в синхрон своята танцуваща преподавателка и партньора й в един малко популярен днес танц – менует, след който оркестърът изпълни Унгарски танци № 1 и 5 от Брамс.

След тях прозвуча и оживя виенски валс из операта „Фауст“ на Шарл Гуно. Добре познатата ръченица на Петко Стайнов из сюитата „Тракийски танци“ не остави никого в залата равнодушен.

DSC_0051

Във вихъра на танца чардаш из оперетата „Царицата на чардаша“ на Имре Калман ефирните танцьори нагнетиха въодушевлението сред публиката. То ескалира при атрактивната поява на перкусионист от оркестъра, облечен като ковач, който разигра с диригента Славей Тинчев забавен скеч, преди изпълнението на полка от Щраус.

DSC_0055

В ръцете на опитния музикант различни размери чукове и наковалня се превърнаха в музикални инструменти. Оригиналната хрумка предизвика искрен смях, бурни овации и одобрителни възгласи сред публиката.

DSC_0065

Десислава Йовелинова и Милчо Петров нажежиха още повече страстите с горещия испански танц арагонеса из операта „Кармен“ на Ж. Бизе. Кан-кан из оперетата „Орфей в ада“ на Жак Офенбах пък танцуваха големите възпитанички на Йовелинова. Последният танц в едночасовия концерт беше също страстен – тангото „Пор уна кабеса„, на което актьорът Ал Пачино танцува във филма „Усещане за жена“. След финалния щрих, който музикантите поставиха с „Радецки марш“ от Йохан Щраус, изправената на крака публика отказа да си тръгва и извика на бис Йовелинова и нейния партньор. Те удовлетвориха очакванията и на пръв поглед повториха завладяващото танго, но всъщност изиграха съвсем нов, но все така страстен танц.

DSC_0121

DSC_0103

Снимки: Васил Великов

Прочетете също:

Водещи солисти на сцената на Международния фестивал за маримба и ударни инструменти – Плевен’2023 (програма)

От 4 до 9 юли в Плевен ще се проведе седмото издание на Международния фестивал …